Obiective personale + Tabieturi de batranica = Implinire interioara

Batraneii au tabieturi si fixatii de o viata. Nu-i scoti din ale lor! Dar daca preiei aceasta deprindere si-ti fixezi si tu o serie de tabieturi exact ca ei, o sa ai numai de castigat. Drumul spre indeplinirea unor obiective personale devine mai scurt si mai comod.

batrana vesela

O batranica simpatica ascunde adesea lectii de viata extrem de valoroase.

Legatura dintre obiective personale si ”tabieturi de batranica”

Am avut o stramatusa pe care niciodata nu am avut-o la suflet. Era morocanoasa si racnea pentru toate nimicurile, de ma scotea de pe fix. Avea o tona de fixatii. Daca incercai sa faci ceva diferit, replica: “Lasa ca stiu eu rostul!”. Nu aveam voie sa pun o cana intr-un loc diferit, fara sa ma trezesc cu o ploaie de reprosuri. Si poti sa ma consideri superficial, dar nici n-am fost la inmormantarea ei. Pur si simplu n-am simtit nevoia s-o fac.

Am invatat ceva de la ea insa. Dupa ani de zile in care am trait intr-un mod total dezorganizat, fara sa realizez mai nimic notabil, am tras o concluzie:

Tabieturile fixiste de batranica, implementate in locul potrivit sunt vitale pentru un stil de viata organizat. Si extrem de eficiente atunci cand ai o lista de obiective sau teluri. Strictetea tabieturilor duce de fapt la realizarea obiectivelor.

“Suntem ceea ce facem in mod repetat. Excelenta, atunci, nu este o actiune, este un obicei.”

 – Aristotel

Chiar am o vorba: “Eu-s mai mos, am tabieturile mele. De-aia nu ma suporta oricine!” :) Si cand spun tabieturi, de fapt ma refer la obiective si obiceiuri fixiste care ma ajuta sa le ating.

Despre ce obiective vorbim

Nu ma intereseaza lista ta de shopping. Azi ai telefon nou, esti fericit, iar maine te simti la fel ca ieri. Ma refer la acele realizari care te implinesc pe interior si iti cresc stima de sine.

Cum ar fi: obtinerea unui job important sau dezvoltarea unei afaceri. Modelarea corpului (slabit/ingrasat) sau atingerea unui statut social. Un stil de viata mai decent sau mai linistit. Orice lucru care odata indeplinit iti va oferi implinire interioara.

Inainte de a trece la actiune

Decizi ceea ce vrei in linii mari. Apoi descrii cu claritate spre ce obiective doresti sa te indrepti si-ti faci o lista. Apoi creezi planul de actiune, care pus in aplicare duce la rezultate.

Ei bine, cand stii ce iti doresti si stii ce ai de facut, trebuie sa te joci cu mintea ta o perioada. Iar metoda Seinfeld te ajuta sa faci asta. Asta este de fapt elementul vital care face diferenta dintre esec si realizare.

Persoanele foarte organizate indeplinesc acest pas in mod natural si inconstient. Dar daca esti genul care se apuca de ceva si apoi renunta, pentru tine este obligatoriu.

Metoda Seinfeld

Unii nu intelegeau cum reusea Jerry Seinfeld sa scrie scenarii si sa si filmeze un episod in timp record. Si spunea asa:

Iti iei un calendar mai mare (nu bisericesc), si il atarni pe un perete cat sa iti sara pemanent in ochi. Apoi iei un marker rosu (neaparat) si marchezi cu un X zilele in care actionezi. Scopul este acela de a avea cat mai multe X-uri lipite unul de celalalt. Se va crea un lant, pe care e de preferat sa nu-l rupi. Si daca o faci, s-o iei de la capat. Cam asa se formeaza noul tabiet. Sau obicei.

“Motivatia este cea care te ajuta sa incepi. Obiceiul este cel care te ajuta sa continui.”

- Jim Ryun

Pe asta trebuie sa te focalizezi in primul rand. Munca zilnica, fixarea tabietului si atat. Nu conteaza cat muncesti, important este s-o faci zilnic. Si dupa ce simti ca totul vine in mod natural, te poti focaliza mai intens pe calitatea muncii tale.

Exemplu practic (statistica pe 2 luni)

Spre sfarsitul lunii noiembrie mi-am facut niste reparatii prin casa. Si am carat o bucata de BCA de la magazin, care efectiv m-a cocosat. Apoi, o tipa care imi placea mi-a spus ca nu-i plac slabanogii si m-am enervat si mai tare. :) Adica cum? Unde-i barbatia din mine? Asa am decis sa ma apuc de sport. Ca mi-am tot propus, m-am tot apucat si m-am tot lasat. Ba ca n-am timp, ba ca n-am bani, ba ca mananc haotic. Am zis gata cu scuzele! Ma descurc cu ce am si incep de acum.

Cum era de asteptat, am fost consecvent in primele zile. 5 mai exact. Apoi am tras o linie jos, in zilele in care am facut totusi ceva, dar mai putin decat mi-am propus. Nu am tras tare de la inceput pentru ca nu am vrut sa fac febra musculara si apoi ditamai pauza. M-am focalizat pe implementarea obiceiului.

Unealta pentru indeplinire obiective personale

Rezultatele dupa prima luna.

Primele zile a fost cel mai greu pentru ca era ceva nou. Stiam insa, ca trebuie sa-mi fac un nou tabiet. Ca de batranica. Nu conta ce exercitii faceam, ci doar sa le fac. Apoi era cat p-aci sa renunt din nou. In saptamana cu Craciunul am lucrat mai putin. Iar in saptamana cu Revelionul, am cam abandonat activitatea cu totul. Nici nu mi-am dat seama.

Dar de data asta aveam calendarul lunii decembrie bifat si am putut sa fac o statistica. Recordul meu era de 5 zile consecutive de sport. Si m-am hotarat sa-l bat. Am luat-o ca pe o provocare, iar rezultatul poti sa-l vezi mai jos:

Metoda Seinfeld

Lansarea provocarii lunii trecute a produs rezultate neasteptate in luna prezenta.

Cam asa arata calendarul meu acum. Am 17 zile de sport consecvent. Fizic ma simt total diferit. Am mai multa forta si nu mai am dureri de spate. Desi n-am fost 100% organizat. Am avut zile in care m-am bagat in pat si n-am putut sa adorm stiind ca-mi stric consecventa din calendar. M-am trezit, mi-am facut sesiunea de sport si apoi m-am culcat la loc. Ceea ce nu e tocmai recomandat.

Acum, dupa 17 zile, ma gandesc ca daca fac pauza o zi imi stric recordul. Si sunt mai motivat ca oricand sa ma tin de program. Uite, chiar aseara m-a invitat o prietena in vizita. Apoi am realizat ca nu mai am timp de sport si am facut jogging pana la ea.

Cand ajungi in punctul asta, cu calendarul inrosit de munca, fara sa trisezi si fiind corect fata de tine… te simti alt om. Ai un nou tabiet implementat, pe care il faci in mod automat fara cine stie ce efort. E ca si spalatul pe dinti.

Concluzie

Daca esti pe calea potrivita si faci ceea ce trebuie, e aproape imposibil sa nu iti atingi obiectivele.

Daca iti surade metoda si ai de gand sa te apuci de ea retine:

  1. Fa rost de un calendar sau printeaza-ti unul. Cica ar fi recomandat pe tot anul, dar eu folosesc unul normal, ca sa il vad mai bine. Statistica o fac oricum la sfarsit de luna.
  2. Ia-ti un marker rosu (nu roz, nu portocaliu).

Daca ai intrebari sau curiozitati, scrie-le mai jos si-ti raspund cu placere.

Pe curand,

Silviu

P.S. In articolul viitor o sa vorbim despre lista de obiective. Stiind ce te asteapta, acum poti decide daca merita sa o faci.

Opt In Image
Introdu-ţi numele şi adresa de email în formularul de mai jos şi vei primi GRATUIT ebook-ul în Valoare de 29 lei.

De asemenea, vei primi săptămânal informaţii valoroase şi esenţiale pentru dezvoltarea ta profesională.

ATENŢIE! Pentru a primi ebook-ul, trebuie să-ţi verifici email-ul şi să-mi confirmi înscrierea. E foarte usor! :)

Nu vei primi niciodată SPAM din partea mea. Datele tale sunt protejate.

Comments

comments